W błyskawicznie zmieniającym się świecie nauczyciele muszą szukać nowych rozwiązań i metod pracy, czyli rozwijać kompetencje psychologiczno-pedagogiczne, dydaktyczne i metodyczne, dzięki którym będą w stanie uczyć efektywnie. Podpowiadamy, jak to robić – mądrze i skutecznie.
Tym razem to nie będzie nudny wykład o używkach lub o przemocy!
Zróbmy to razem – zrobimy studium przypadku na temat konretnych osób z Państwa Szkoły!
Omówimy zachowanie Kubusia z Va i Zuzi z VIIIb, ale także omówimy nas – co powinnismy zrobić w tej trudnej sytuacji, jak reagowa, jak rozmawiać, jak się zachować.
Przedstawiamy Państwu listę najczęściej zamawianych tematów – interesuje Państwa inne zagadnienie – zapraszamy do kontaktu!
- Agresja wśród uczniów
- Cybeprzestrzeń – jak rozmawiać i jak reagować
- Trudna sztuka rozmowy z rodzicem
- Niebieska karta? Czy to dla mnie?
- Mediacje w szkole
- Przemoc domowa
- Przemoc rówieśnicza
- Cyberprzemoc
- Przemoc seksualna
- Specyfika okresu adolescencji
- Budowanie wizerunku szkoły
- Praca z uczniem „trudnym”, studium przypadku
- „Już nie mogę…” – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu nauczycieli
- Obciążenia w zawodzie nauczyciela ich skutki
- Jak zredukować swój stres nie zwalniając się z pracy?
- Uzależnienie – problem rodziców czy szkoły?
- ”Jeszcze tylko godzinka i się uczę” – profilaktyka uzależnienia od komputera
- Skuteczne prowadzenie lekcji on-line
- Kryzys psychiczny wśród dzieci i młodzieży – rozpoznanie, wsparcie i zapobieganie
- Postępowanie i komunikacja z dziećmi i młodzieżą doświadczającymi kryzysu psychicznego
- Rosnące przypadki autoagresji wśród uczniów
- Zachowania samobójcze wśród dzieci i młodzieży – charakterystyka ryzyka i profilaktyka
- Odporność psychiczna dzieci alkoholików i metody pomocy
- Nowe technologie, a niekorzystny wpływ na zdrowie psychiczne młodego pokolenia
- Stres szkolny – niedostrzegane cierpienie dzieci. Rozpoznanie, interwencja i metody pomocy
- Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży z powodu epidemii
- Zrozumienie i skuteczne metody pracy z pokoleniami „ALFA”
- Pozytywna edukacja receptą na wzrost przyjmowania biernych postaw przez uczniów
- Szkoła jako drugi dom dziecka
- Depresja u nastolatków – czynniki ryzyka i czynniki chroniące
- Kreowanie zdrowego, wspierającego środowiska w szkole
- Jak reagować, gdy uczeń mówi o samobójstwie?
- Nierówności klasowe uwypuklające się wskutek nauki zdalnej. Co zrobić by dać równe szanse
- Kształcenie na odległość. Jak uskutecznić i zapobiegać problemom idącym za takim sposobem nauczania.
- Zdalne nauczanie, a jego negatywny wpływ na rozwój psychospołeczny dzieci i młodzieży
- Jak utrzymać motywację ucznia do nauki podczas zdalnego nauczania
- Nasilające się problemy, zaburzenia psychiczno-somatyczne i depresyjne spowodowane epidemią i zdalnym nauczaniem
- Samookaleczanie się jako próba zwrócenia na siebie uwagi czy wołanie o pomoc
- Profilaktyka zachowań suicydalnych wśród dzieci i młodzieży
- Depresja młodzieńcza: norma rozwojowa czy zaburzenie?
- Słownictwo do ucznia – czyli przemoc słowna w szkole
- Uczeń z dwoma plecakami
- Wczesne objawy zaburzeń ze spektrum autyzmu, model obserwacji zachowań trudnych i interwencja
- Zachowania trudne u ucznia z autyzmem
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca.
- Realizacja pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
- Budowanie poczucia własnej wartości u dziecka z nieśmiałością.
- Warsztat pracy z uczniem zdolnym.
- Budowanie efektywnego zespołu w placówce oświatowej.
- Neurodydaktyka w praktyce nauczyciela
Warsztaty realizowane są zarówno w formie stacjonarnej, a także w formie on-line