W błyskawicznie zmieniającym się świecie nauczyciele muszą szukać nowych rozwiązań i metod pracy, czyli rozwijać kompetencje psychologiczno-pedagogiczne, dydaktyczne i metodyczne, dzięki którym będą w stanie uczyć efektywnie. Podpowiadamy, jak to robić – mądrze i skutecznie.

Tym razem to nie będzie nudny wykład o używkach lub o przemocy!

Zróbmy to razem – zrobimy studium przypadku na temat konretnych osób z Państwa Szkoły!

Omówimy zachowanie Kubusia z Va i Zuzi z VIIIb, ale także omówimy nas – co powinnismy zrobić w tej trudnej sytuacji, jak reagowa, jak rozmawiać, jak się zachować.


Przedstawiamy Państwu listę najczęściej zamawianych tematów – interesuje Państwa inne zagadnienie – zapraszamy do kontaktu!

  1. Agresja wśród uczniów
  2. Cybeprzestrzeń – jak rozmawiać i jak reagować
  3. Trudna sztuka rozmowy z rodzicem
  4. Niebieska karta? Czy to dla mnie?
  5. Mediacje w szkole
  6. Przemoc domowa
  7. Przemoc rówieśnicza
  8. Cyberprzemoc
  9. Przemoc seksualna
  10. Specyfika okresu adolescencji
  11. Budowanie wizerunku szkoły
  12. Praca z uczniem „trudnym”, studium przypadku
  13. „Już nie mogę…” – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu nauczycieli
  14. Obciążenia w zawodzie nauczyciela ich skutki
  15. Jak zredukować swój stres nie zwalniając się z pracy?
  16. Uzależnienie – problem rodziców czy szkoły?
  17. ”Jeszcze tylko godzinka i się uczę” – profilaktyka uzależnienia od komputera
  18. Skuteczne prowadzenie lekcji on-line
  19. Kryzys psychiczny wśród dzieci i młodzieży – rozpoznanie, wsparcie i zapobieganie
  20. Postępowanie i komunikacja z dziećmi i młodzieżą doświadczającymi kryzysu psychicznego
  21. Rosnące przypadki autoagresji wśród uczniów
  22. Zachowania samobójcze wśród dzieci i młodzieży – charakterystyka ryzyka i profilaktyka
  23. Odporność psychiczna dzieci alkoholików i metody pomocy
  24. Nowe technologie, a niekorzystny wpływ na zdrowie psychiczne młodego pokolenia
  25. Stres szkolny – niedostrzegane cierpienie dzieci. Rozpoznanie, interwencja i metody pomocy
  26. Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży z powodu epidemii
  27. Zrozumienie i skuteczne metody pracy z pokoleniami „ALFA”
  28. Pozytywna edukacja receptą na wzrost przyjmowania biernych postaw przez uczniów
  29. Szkoła jako drugi dom dziecka
  30. Depresja u nastolatków – czynniki ryzyka i czynniki chroniące
  31. Kreowanie zdrowego, wspierającego środowiska w szkole
  32. Jak reagować, gdy uczeń mówi o samobójstwie?
  33. Nierówności klasowe uwypuklające się wskutek nauki zdalnej. Co zrobić by dać równe szanse
  34. Kształcenie na odległość. Jak uskutecznić i zapobiegać problemom idącym za takim sposobem nauczania.
  35. Zdalne nauczanie, a jego negatywny wpływ na rozwój psychospołeczny dzieci i młodzieży
  36. Jak utrzymać motywację ucznia do nauki podczas zdalnego nauczania
  37. Nasilające się problemy, zaburzenia psychiczno-somatyczne i depresyjne spowodowane epidemią i zdalnym nauczaniem
  38. Samookaleczanie się jako próba zwrócenia na siebie uwagi czy wołanie o pomoc
  39. Profilaktyka zachowań suicydalnych wśród dzieci i młodzieży
  40. Depresja młodzieńcza: norma rozwojowa czy zaburzenie?
  41. Słownictwo do ucznia – czyli przemoc słowna w szkole
  42. Uczeń z dwoma plecakami
  43. Wczesne objawy zaburzeń ze spektrum autyzmu, model obserwacji zachowań trudnych i interwencja
  44. Zachowania trudne u ucznia z autyzmem
  45. Komunikacja alternatywna i wspomagająca.
  46. Realizacja pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
  47. Budowanie poczucia własnej wartości u dziecka z nieśmiałością.
  48. Warsztat pracy z uczniem zdolnym.
  49. Budowanie efektywnego zespołu w placówce oświatowej.
  50. Neurodydaktyka w praktyce nauczyciela

Warsztaty realizowane są zarówno w formie stacjonarnej, a także w formie on-line